Přední producent hororových filmů Roy Lee (To, Barbarian, Late Night with the Devil, Strange Darling) povede tuto adaptaci. Lee přinese filmu stejnou děsivou autentičnost, která učinila psychologickou hororovou sérii populární mezi více než 37 miliony hráčů po celém světě.
Scénář k filmu bude psát J.T. Petty (The Burrowers, Hellbenders), který se podílel na příbězích samotných her. Petty naznačil: „Red Barrels posouvá hranice hororu v hrách už více než deset let, a rozšířit svět Outlast do filmové podoby je skvělá příležitost ponořit se hlouběji do postav a zabijáků, které milujeme.“
S úspěchy Lionsgate v žánru hororu, jako jsou filmy SAW, The Strangers: Chapter 1 a Imaginary, a pověstí Red Barrels, že neustále posouvají hranice hororových her, slibuje připravovaná adaptace přinést napínavý zážitek, který zachytí charakteristické prvky série: pohlcující atmosféru, mrazivý zvukový design a neúprosný pocit napětí.
„Když v roce 2012 vyšel Outlast, změnil svět hororových her a nastavil nový standard pro imerzi v tomto žánru,“ říká Roy Lee. „Jeho hluboký, emergentní příběh poskytl dokonalý základ pro vytvoření filmu, který se ponoří do psychologických a fyzických hrůz jádra této série. Těším se, až tento jedinečný svět přivedu k životu jak pro nové diváky, tak pro věrné fanoušky série.“
David Chateauneuf, spoluzakladatel a kreativní ředitel Red Barrels, dodává: „Jako zapálení fanoušci hororu v každé jeho podobě jsme velcí obdivovatelé práce Roye Leeho a Lionsgate. Hororové filmy, jak staré, tak nové, měly nepopiratelný vliv na naši franšízu. Mít nyní možnost pracovat na filmu Outlast s opravdovými legendami hororu je sen, nebo spíš noční můra, která se stala skutečností.“
Od svého vydání v roce 2012 se série Outlast vyvinula v příběhově zaměřenou survival hororovou franšízu pro jednoho hráče, počínaje původní hrou, následovanou prequelem Outlast: Whistleblower a samostatným pokračováním Outlast 2. Nejnovější díl, The Outlast Trials, byl uveden v roce 2024 a nabízí pohlcující multiplayerový zážitek až pro čtyři hráče. V jádru každého dílu série se nachází opakující se téma manipulace a zneužívání moci, kdy zkorumpované instituce zneužívají lidi pro své vlastní zlověstné účely.
Adaptace Outlast do filmové podoby tak představuje vzrušující novou kapitolu pro tuto franšízu a rozšiřuje její dosah ze světa her do světa kinematografie.
Luiz H.C. loni na Bloody Disgusting oslavil desáté výročí Outlastu. Napsal: „Hráči se vžijí do role novináře Milese Upshura, který dostane anonymní tip o nelegálních experimentech v soukromé psychiatrické nemocnici. Ozbrojen pouze kamerou a dobrými úmysly, Miles se vplíží na pozemek nemocnice, aby se ocitl uvězněný mezi vražednými pacienty po katastrofálním selhání zabezpečení. Hráči jsou nuceni procházet tímto labyrintem hrůzy a odhalovat tajemství ústavu Mount Massive.“
„Outlast zůstává i po deseti letech jedním z nejděsivějších interaktivních zážitků,“ poznamenává Luiz. „Je důvod, proč stále nemá konkurenci v čistém interaktivním teroru.“