Silent Hill (1999): Hra outsiderů

Hra kterou to všechno začalo. Píše se rok 1996 a Team Silent, skupina outsiderských zaměstnanců ve studiu Konami Computer Entertainment Tokyo započala vývoje nové survival hry. Team Silent byl tvořen hlavně lidmi, kteří neuspěli u svých předchozích projektů. Dost možná to s nimi Konami zamýšlelo jako s poslední šancí ukázat, že v nich něco je. Vývoj hry měl však velmi pomalý progres.

Vývoj hry

Podle hudebního skladatele Akiry Yamaoky ani vývojáři nevěděli, jak pokračovat v projektu Silent Hill. Jak čas plynul, zaměstnanci a vedení Konami ztratili ve hru víru a členové týmu Silent se stále více cítili jako outsideři. I přes přístup společnosti, která je orientovaná především na zisk však měli vývojáři Silent Hill velkou uměleckou svobodu, protože hra byla stále vyráběna jako v éře nízkorozpočtových 2D titulů. Nakonec se vývojáři rozhodli ignorovat jakákoliv zadání Konami a ze Silent Hill udělali hru, která především apeluje na emoce hráčů.

Ikonický hudební doprovod

Zvukový doprovod pro Silent Hill složil skladatel a režisér Akira Yamaoka, který požádal o připojení k vývojovému štábu poté, co původní hudebník odešel. Kromě hudby měl na starosti úkoly, jako je tvorba zvukových efektů. Yamaoka složil hudbu do hry nezávisle na herních scénách.

Silent Hill byl vydán pro PlayStation 23. února 1999.

Příběh hry

Silent Hill začíná Harryho Masona do města Silent Hill s jeho adoptivní dcerou Cheryl. Na okraji města uhne, aby se vyhnul sražení dívky na silnici. v důsledku toho havaruje a ztrácí vědomí.

Harry se probouzí a jeho dcera nikde. Vydává se jít najít do opuštěného, mlhavého města. Cestou potkává různá monstra a přízraky. Při svém průzkumu města potká Cybil Bennett, policistku ze sousedního města, která vyšetřuje záhadné události.

Cybil půjčí Harrymu náhradní pistoli pro jeho vlastní ochranu, než se sama vydá zpět. Vyzbrojeni novou zbraní a varováním se vydáte na cestu po ulicích Silent Hill, najdete Cheryl a odhalíte, jaké zlověstné spiknutí vedlo k zániku města.